Vi tilrettelægger læring og leg, så alle får mulighed for at eksperimentere med og afprøve egen formåen. Selvstændige børn tager stilling, og vi tror på, at de kan.
ORGANISERING
Vi ved, at børn lærer forskelligt og i forskelligt tempo. Derfor har vi fokus på stærk dynamisk faglighed og planlægger gerne forløb på tværs af fag og alder.
UDELIV
Vi er ofte ude i naturen for at lære og for at afprøve læring og viden i praksis. Begrebet 'udeliv' rummer derfor både en pædagogisk metode og et fagligt indhold.
SOCIAL LÆRING
Vi lærer børnene, at det at være del af en gruppe indebærer, at du både kan modtage og bidrage, være med og imod samt turde sige til og fra.
BØRNESYN
Vi vægter det hele barns dannelse og uddannelse – væren, udfoldelse og udtryk.
KROP OG BEVÆGELSE
Vi arbejder med at skabe både udfordrende og kropsvenlige læringsformer. Vi tror på, at børn, der har lært at mærke sig selv, udvikler mod og virkelyst.
ELEVDEMOKRATI
Vi opdrager til demokrati og medborgerskab. Vi ønsker at inddrage lokalsamfundet i skolen og bidrager selv med deltagelse i lokale sammenhænge.
LÆRINGSUNIVERS
Vi prioriterer legen som uformelt læringsrum og arbejder på at skabe en levende, kreativ børnekultur i en reflekteret, pædagogisk ramme.
Vi møder børn som ligeværdige og tror på, at alle ønsker at lære, samarbejde og deltage. Vi skaber tydelige rammer og skælder ikke ud. Vi lytter, spørger og guider.